Hammaslääkäri

Tiistai 12.11.2019

Konsultoi, auta kollegoita ja kehitä osaamistasi Hammaskollegan avulla

Tarvitsetko apua visaisen potilastapauksen hoidossa, haluatko kuulla kokeneemman kollegan mielipiteen, kaipaatko uusia työkaluja oppimiseen tai haluatko jakaa osaamistasi potilaiden parhaaksi? Hammaskollega on liiton uusi jäsenpalvelu konsultointiin, ammatilliseen kehittymiseen ja verkostoitumiseen.

Digitaalinen palvelu tarjoaa uuden tavan konsultoida, tavoittaa kollegat helposti yhdestä paikasta ja käydä ammatillisia keskusteluja tietoturvallisesti, ajasta ja paikasta riippumatta. 

– Hammaskollega tukee potilaiden hyvää hoitoa, tarjoaa lisänäkökulmia uudenlaisissa ja haastavissa hoitotilanteissa sekä vahvistaa ammattikunnan kollegiaalista kulttuuria. Palvelussa voi jakaa kokemuksia potilastapauksista tai kysyä vastaanottotoimintaan liittyviä asioita. Hammaskollega-palvelun mobiilisovellus sisältää myös Hammaslääkärilehden uusimmat sisällöt, kertoo Hammaslääkäriliiton toiminnanjohtaja Matti Pöyry.

Hammaslääkärien ja lääkärien välinen ristiinkonsultointi onnistuu myös, sillä Lääkäriliiton jäsenillä on käytössään vastaava Kollega-sovellus.

Hammaskollega julkaistaan Hammaslääkäripäivillä

Hammaslääkäriliiton uusi jäsenpalvelu julkaistaan Hammaslääkäripäivillä 7.–9.11.

– Palveluun voi tutustua Hammaslääkäripäivillä Hammaslääkäriliiton osastolla, josta saa henkilökohtaista opastusta ja vinkkejä käyttöön. Uudenlaiseen konsultointitapaan kannattaa tutustua avoimin mielin ja kokeilla sen hyötyjä omassa potilastyössä ja ammatillisen kehittymisen tukena, rohkaisee Matti Pöyry.

Hammaskollega-sovelluksen voi ladata puhelimeen Applen tai Googlen sovelluskaupasta. Palvelua voi käyttää myös selaimella osoitteessa www.hammaskollega.fi. Palvelu on käyttäjille ilmainen.

Tietoturvallista ja kollegiaalista

Konsultaatiot voi lähettää Hammaskollegaan joko anonyymisti tai omalla nimellä. Vastaukset lisätään aina omalla nimellä. Konsultoivan hammaslääkärin vastuulla on, että potilasta ei voi tunnistaa konsultaation sisällöstä.

Palvelun saavat käyttöönsä kaikki Hammaslääkäriliiton jäsenet, jotka ovat laillistettuja hammaslääkäreitä. Kaikki Hammaskollega-käyttäjät tunnistetaan Fimnet-kirjautumisen avulla. Palvelun keskustelun sävystä ja keskustelusääntöjen noudattamisesta huolehtivat moderaattorit, jotka ovat itsekin hammaslääkäreitä. Moderointi ja palvelun rajaaminen Fimnet-kirjautumisella ainoastaan hammaslääkärien käyttöön parantavat palvelun luotettavuutta ja tietoturvaa esimerkiksi sosiaalisen median palveluihin
verrattuna.

– Hammaskollega on koko ammattikunnan yhteinen kanava konsultointiin, oppimiseen ja ammatilliseen kehittymiseen sekä verkostoitumiseen. Keskustelun sävy on positiivinen, rakentava ja kollegoita arvostava.

Liity osaksi kollegaverkostoa – pääset oppimaan muilta sekä jakamaan omaa osaamistasi ja kokemuksiasi kollegoiden ja potilaiden hyväksi. 

Hammaskollega esittäytyy Hammaslääkäripäivillä 7.–9.11. Tule tutustumaan palveluun Hammaslääkäriliiton osastolle Järjestötorille. Saat henkilökohtaista opastusta ja vinkkejä Hammaskollegan käyttöön.

Ota Hammaskollega käyttöön

  • Voit ladata Hammaskollega-sovelluksen puhelimeen Applen tai Googlen sovelluskaupasta tai kirjautua palveluun osoitteessa www.hammaskollega.fi.
  • Palvelu on käyttäjille ilmainen.
  • Lähetämme Hammaslääkäripäivien yhteydessä Hammaskollegan mobiilisovelluksen latauslinkin myös tekstiviestillä kaikille Hammaslääkäriliiton laillistetuille jäsenille, jotka ovat ilmoittaneet numeronsa liiton jäsenrekisteriin.
  • Palvelun tuottaa yhteistyössä Hammaslääkäriliiton kanssa Panacea CG Oy.
  • Palautetta ja mahdollisia teknisiä tai palvelun käyttöön liittyviä kysymyksiä voi lähettää osoitteeseen palaute@hammaskollega.fi.